Imaginature "Imaginature"

Imaginature - zespół, który poznałem stosunkowo niedawno, choć ich historia sięga roku 2015. Co prawda wydawnictwo prezentowane na zdjęciu ukazało się w 2021 r., ale tak się złożyło, że wcześniej się nie natknąłem na ich twórczość, ale! Lepiej późno niż wcale.

Splot wielu zdarzeń spowodował, że wszedłem w posiadanie tego krążka, podobno jednego z ostatnich oraz jednego, który zawiera podpisy niemalże wszystkich osób uczestniczących w jego powstaniu (z uwzględnieniem muzyków, wokalistów i wokalistek występujących gościnnie).

Album zatytułowany jest nazwą zespołu "Imaginature" i zawiera osiem niezwykłych kompozycji utrzymanych w stylistyce symfonicznego power metalu. Brak CD utrudniał mi odsłuch, ale gdy to się zmieniło, zacząłem odkrywać ich muzykę jeszcze raz. Każda z kompozycji, z każdym odsłuchem sprawia, że dostrzegam coraz więcej, a tym samym skutecznie zniechęca do odłożenia płyty na półkę. Każdy odsłuch jest wędrówką po różnych, a jednocześnie spójnych, przemyślanych i klimatycznych dźwiękach. Zróżnicowanie wokalne powoduje, że wspomniana wędrówka zaskakuje i odsłania nowe przestrzenie.

Jest moc, energia i klimat - to lubię!

 15 czerwca 2023 r.

Podoba Ci się materiał? Możesz postawić mi kawę:

Postaw mi kawę na buycoffee.to

lub wesprzeć mnie na PATRONITE i zostać moim Patronem.

Komentarze